jeanettewesterlund.blogg.se

Här kommer ni att få ta del av mitt fotointresse!

DIY LJUS

Kategori: DIY

I dag har jag tillverkat ett eget ljus :) Jag hittade en gammal kopparskål hos mina föräldrar som jag tyckte passa perfekt för att ha som ljus.
 
Först så letade jag på en massa ljusstumpar (vita). Jag kokade sedan upp vatten i en kastrull och ställde i en glasburk. Sedan hade jag i mina ljusstumpar i glasburken och smälte ner dem. (det tog ett tag innan allt var smält) När allt var smält så fiskade jag upp de gamla vekarna, sparade en veke som blev veke till mitt nya ljus. (mycket veke här ;) )
 
Här är några bilder när jag håller på att göra ljuset. Resultatet får ni se i nästa inlägg.
( bilderna tog jag med min lilla kamera, alltså INTE bra bildkvalité :) )

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: